RC Drift Cup '10 - Round 01 / report

Utorok, 02 Február 2010 23:55 Salat
Vytlačiť

Je tu nový rok a s ním nová sezóna. To dobré z tej minulej sme si zobrali, to zlé nechali tak a pridali ďalšie chutné ingrediencie, aby bola chuť vyvážená a jemná. Aj tak, je však z toho zas guláš :) (ale v dobrom zmysle) No keďže moje tvorivé chúťky som už vyčerpal mikropoviedkou o živote chĺpka (nie nie, ja sa holím :D ), môžeme sa venovať tomu podstatnému, závodom.

Palace draha

 

 

S novým rokom a novou sezónou sme hneď takto v začiatkoch pripravili spolu s dobrými ľuďmi z Palacu prvé preteky RC Drift Cupu 2010. S upravenými pravidlami, s väčšou dráhou a s novými ambíciami pretekárov. A že všetci pilne trénovali, bolo vidno. Preteky sa pre nás, roduverných, začali ako vždy, už v piatok večer, keď sa priprauje potrebný hardware. Dráha, stoly a pódium, to všetko sa namáhavo nosí, no jazdy na paleťáku v prázdnom palace majú svoje čaro.

 

The Group

 

Bolo vidno, že už máme prax a príprava išla veľmi hladko. Nebudem tvrdiť že ľahko, lebo to by mi nabudúce dali jedno pódium na nohu a hneď by som svoj omyl pochopil. V sobotu sa už len povysávalo, rozostavilo stoly na miesta a pripravila sa trať. Trať podľa nákresu, ktorý už 48h pred pretekmi visel na nete. Naštastie, ani tento odstrašujúci náčrt nikoho nevyľakal a prišlo 18 pretekárov. Nielen Marcelz, Šalát, Andyk, Jox, Dodo, Tibor, Shadow, Majo, Steve a Baracuda, ale aj navrátivší syn driftu, Jurik, Joxov súrodenec Jurek, maďarská posádka Magura, Pityulee a Koko no v neposlednom rade aj debutanti, Jumbo (prvý pretek na koberci), Robo (603) a Lancer.

Pozorný čitateľ si isto všimol, že chýbali dve stálice našich súpisiek, Piranha a Tommy. Neboli s nami, ale v myšlienkach isto preháňnali svoje tátoše s našimi.

 

Drift track Palace01

 

Ale dosť rečí, zákerná kvalifikačná trať s prvou tohtoročnou záľudnosťou, zónou „chrbtovou“, už čakala na svoje obete. S novými pravidlami však cestu neskúseným budú musieť raziť tí silnejší, keďže po novom sa kvalifikácia štartuje prvou osmičkou roka minulého. Ani to však nikoho nerozhodilo a kľudná a pohodová atmosféra vládla pretekmi. V nej sa stihli tri kolá kvalifikácie a v nich nás nečakalo skoro žiadne veľké prekvapenie, ani problémy. Teda až na Andyka, ktorého nie a nie poslúchať TA05 a Baracudu, ktorého Xray tiež vzdoruje kde sa dá. Po menších opravách však mohli pokračovať s ostatnými. Ale pozrime sa ako sa pohral vír kvalifikácie s našimi pretekármi a kto že nám ostal pred bránami A skupiny tento krát. Totiž, od čias od kedy možno do špičky smelo zaradiť asi 10 pretekárov, nemá nikto nič isté.

 

Poradie po troch kolách bolo: Šalát, Shadow, Magura, Tibor, Jox, Dodo a posledné miesto v Ačku si zabezpečil dosť tesne Marcelz! Nepopulárne ôsme miesto ostalo Pityuleemu a za ním nasledovali Majo, Koko, Jumbo, Lancer, Andyk, Steve, Robo, Baracuda a Jurek. Posledné miesto ostalo smutnému Jurikovi, no nutno priznať že jeho TA05R sa len po prvý krát ocitla v kompletnom stave a starý motor Yokomo D1SPN, ktorý voľakedy sedlala Šalátova TB03, nebol v najlepšej kondícií. Aj tak sa s ním však popasoval čo to dalo a za to má náše uznanie.

 

Z uvedeného poradia sa vytvorili skupiny a A a B a šup ho, išlo sa na vyraďovačky. Ako prvý svoje autá proti sebe postavili Jurek s Juri. Juriho TAčko stále vzdorovalo (asi je to hrdá Tamiya a odmieta pracovať s Yokomom :) ) a Jurek tak nemal ťažkú prekážku. Nasledoval Koko proti nováčikovi Robovi, no žiaľ pre Roba to bola konečná. Predsa len, matador z maďarskej puszty má odjazdených kopu závodov a zúžitkoval tak svoje skúsenosti. Krátko na to čakal Jureka už druhý boj a to rovno s nasadeným Pityuleem z 8-meho miesta. Rovnako aj on nenechal skúsenosti bokom a Jurekovi ukázal, ako sa jazdí južne od nás.

Ale to sa už na dráhu tlačil Majo, ktorého konečne po čase poslúchalo auto a jeho prejav na dráhe bol neporovnateľne lepší od pretekov minulých. Baracuda by si asi konečne prial to isté. Majova forma však vysoko predčila Baracudu, no aj na jeho jazde už badať pokrok. Niekoľko tréningov, závodov a bude ašpirovať na finále Bčka.

O niečo neskôr nárazníky zrovnali Jumbo so Steveom. Steve pri svojej premiére s TB03kou a v krásnej žlto čiernej Delte Integrale a Jumbo pri svojom debute na koberci ako takom. Vo veľmi tesnom súboji Jumbo zúročil odjazdené baterky z Modranky a postúpil. Bol to však ozaj tesný súboj. Nasledovali Andyk s Lanceorm a tu sa asi zrodilo malé prekvapenie, keď Lancer vyradil Andyka, či skôr jeho TA05 vyradila sama seba. Pravdepodobne tam Andyk použil lacné hliníkové prvky od činskeho výrobcu a ten ich vyrábal z hliníka z indiánskych pohrebísk...inak si to už vysvetliť nedokážem :) To prekialtie je veľké.

Lancerova radosť však netrvala dlho, lebo suverénne jazdiaci Jumbo ho schladil ako Yeahracingový Tornadofan MIG motor. V semifinále Bčka a teda na bodovaných miestach sa ocitli Pityulee s Kokom a Majo s Jumbom. Maďarský súboj vyhral krásne jazdiaci Pityulee a slovenskú časť Jumbo, keď s Majom predivedli nádherné kolá. Finále B skupiny tak bolo slovensko-maďarským súbojom. Z jeho konca vyšiel víťazne Jumbo a zaistil si tak premiérový postup do Ačka.


 

Tam ho však nečakal nik iný, ako Šalát. Jeho červená Mazda nemala toľko najazdené ako Jumbova, no aj tak to stačilo a Šalát ako víťaz kvalifikácie o chlp (alebo, modrý chĺpok? :-) ) prekonal Jumba. Do druhého súboja sa vydali Dodo a Magura. Dodo, dnes bez Fabie, nenašiel ten správny recept na skvele jazdiaceho Maguru a musel sa tak rozlúčiť s umiestnením v prvej štvorke.

Ako ďalší v poradí sa objavil priam epický súboj dvoch večných rivalov, Shadowa a Marcela. Sledovať ich autá bolo ozaj náročné, lietali po dráhe hore dole, ako keby mali obuté sliky. Presnou jazdou si ale Marcel zaistil postup, keď v druhej jazde ani raz netrafil puklicu, či čiaru! Posledný súboj štvrťfinále bol medzi Joxom a Tiborom. Papierovo bol na tom Tibor lepšie, ale jeho povestná smola z kvalifikácií sa aj dnes prejavila a nepodarilo sa mu tak pretrhnúť túto smolnú šnúru. Tento krát to bolo ale veľmi tesné, podľa rozhodcov bol rozdiel len bod, až dva.

 

 Jury

 

Semifinále tak bolo Šalát s Magurom a Jox proti Marcelovi. Šalát začal s Magurom razantne, no priveľká snaha dobehnúť rýchlejšieho súpera sa vypomstila na niekoľkých výpadkoch z trate a tie isto stáli Šaláta postup do finále. Musel sa uspokojiť s bojom o tretiu priečku.

Jox s Marcelom, to bola iná káva. Vyrovnaný súboj dvoch rozdielnych tried, Yokoma proti TT01. Jox využil každý centimeter trate a doviedol svoj verný podvozok do finále, keď umne využíval zotrvačnosť a nenechal sa znervózniť Marcelovými výpadmi.

 

Boj o tretie miesto...alebo dnes aj, súboj Titánov. Sprvu vyrovnaný súboj podobne jazdiacich súperov. V prvom kole Šalát spravil vážnu chybu a už sa videl ako porazený. Nevzdal to však a dal sa do hry, pokrovo povedané, „All in“ . Všetko, alebo nič. V úvodných troch kolách dokázal ako tak sekundovať našlapanému Marcelovi. S odstavením po 3 kolách prišla chvíľka na vydýchnutie. Potom nastala trma-vrma. Sun-tzu riekol: "Víťaz, než sa do bitky pustí, víťazstvo má zaistené. Porazený sa do bitky vrhá a hľadá viťazstvo". Dnes mali ale obaja súperi všetko zaistené. Ani jeden neprišiel prehrať. Aj keď spočiatku prvé kolo len Šalát dobiehal Marcela s predbehnitím za cieľovou rovinkou sa začalo klanie na život a na smrť. Počas kola si pozície 2 krát vystriedali a vybičovali tak svoj adrenalín do hodnôt, pri ktorých na kramároch pípajú pagery u doktorov. Začalo sa tretie kolo a počas neho sa len autá mihali a striedali vo vedení. Raz jeden vybral vnútornú stopu, no v zápätí mu ju súper nedaroval a vrátil mu to aj s úrokmi. Čo zákruta, to predbehnutie. Čo rovinka, to plný plyn a hľadanie bezpečnej cestičky. Takej však na radosť divákov nebolo a so záverečným vjazdom do cieľa sa ozývali výkriky divákov a pretekárov spolu s potleskom. Pretekári, obaja štastní z predvedeného divadla, nezáležiac na konečnom verdikte, odchádzali z tribúny. Len prezradím, že tým štastnejším bol Šalát, no aj keby toho dňa nevyhral, odíde spokojný so svojim výkonom. A rovnako mohol byť spokojný Marcel.

Finále však už tlačilo na dvere a Jox s Magurom si brúsili zuby na poháre a ceny. Súboj odviedli tiež krásny, no bolo badať rozdiel dvoch tried medzi podvozkami. Jox nestíhal a aj keď predvádzal čisté umenie, na Maguru to nestačilo. Ten k umeniu pridal totiž aj rýchlosť. Isto mi finalisti prepáčia, no ich súboj nebol tak napínavý ako ešte čerstvá bitka o bronz. Preto skončím konštatovaním, že Magura sa stal víťazom prvého kola RC Drift Cupu 2010 a odviezol si Bonsaj od Bonsajcentra (www.bonsajcentrum.sk) a kasňu Hondy S2000, od RC Drift teamu.

 

Prva trojka

 

Preteky skončili, jazdci sa pomali vytrácali a tak ešte pred tým, ako všetci zmiznú, sa začala baliť dráha. Poďakovať treba všetkým čo priložili ruku k dielu. Ten deň by totiž nebol taký ako bol, nebyť ich pomoci. Rovnako vďaka rozhodcom Mirovi a Erichovi, na ktorých úsdok sa dalo spoľahnúť. Ďakujeme aj Palacu že nám poskytol plochu a už sa tešíme na ďalšie kolo pretekov... 27.2.2010.

 

dozdriftenia...

Posledná zmena dňa Pondelok, 08 Február 2010 13:03  
Comments (4)
!
4 Piatok, 12 Marec 2010 07:50
603
heezky...
ti dam..
3 Streda, 03 Február 2010 23:27
andyk
lacneho hliniku cinskeho.. vsetok je hlinik origos... zrada bola inde.. povoleny zadny diferak, ktory presmykoval..

a to pokaslane servo cerstvo kupene, aby nahradilo servo momentalne v aute ma otravujuce mi nepridalo na dusevnom pokoji..
parada
2 Streda, 03 Február 2010 09:35
tommy
ho schladil ako Yeahracingový Tornadofan MIG motor :) :)
vidim ze musime dat kasnu do cerveneho odtienu, tie vyhravaju :)

dobree, pekne citanie
vyborne...
1 Streda, 03 Február 2010 00:36
jox
dobre hefty, skvely clanok, a konecne uz vies pridavat obrazky.... :)
Please register or login to add your comments to this article.
yvComment v.1.21.1