Obsah článku |
---|
RC Drift Cup '10 - Round 08 / Report |
2 |
3 |
4 |
Všetky stránky |
Technické okienko: V dueli sa hodnotia nasledujúce parametre: štýl driftu, dĺžka driftu, plynulosť prejazdu a držanie stopy. Pokiaľ držanie stopy (znamená čo najbližšie atakovanie zákrut) dĺžka driftu či plynulosť prejazdu sú ľahko pozorovateľné faktory, štýl je najťažšie ohodnotiteľný, no najvýznamnejší z nich. Pod štýlom sa rozumie hlavne uhol, aký auto v zákrute opisuje. Ideálne by mala byť pozdĺžna os auta dotyčnicou k vnútornému okraju zákruty. Malý uhol znamená malú rýchlosť a priveľký uhol zas je výsledok nepodareného, príliš rýchleho nájazdu do zákruty. To je často kameňom úrazu hlavne u ľahkých podvozkov, či u niekoho, kto sa snaží silou mocou dobehnúť súpera. Rýchlosť je ako oheň, je to dobrý sluha, ale zlý pán. Preto pozor na to a ponáhľajte sa pomaly!
No a potom nastala kuca paca. Rozhodcovia, dobre si vedomí svojej úlohy sa sústredili na hlavné parametre hodnotenia, no diváci s menej odborným okom sa začali pomali búriť. Nastúpili Tommy a Maťo. To bol jeden z prípadov, pre ktorý bolo aj predošlé technické okienko. Tommy bol ako drak, rýchly a presný, no Maťo jazdil čistejšie a vyrovnane. Štýlom predbehol Tommyho, pretože ten mal kopu driftov prestrelených keď sa do šikán vrútil v plnej rýchlosti, auto vybrzďoval vytočením takmer kolmo do smeru jazdy a celkovo jeho pohyb po dráhe bol veľmi sekaný. Tu rozhodcovia správne rozhodli a posunuli ďalej Maťa, čo sa ale nestretlo s pochopením u všetkých.
Druhý duel Cigi – Adam. Veľmi vyrovnaná jazda, ale na malé chybičky a o chĺpok horší štýl doplatil Adam, pretože postup do finále Bčka prisúdili Cigimu. Bol to ale veľmi tesný súboj za ktorý sa hanbiť netreba. Finále Cigi vs. Maťo už bolo z kategórie ľahších. Maťo nevedno prečo párkrát zazmetkoval a Cigi sa tak ocitol v Ačku. Reparát na jednotku
Technické okienko: Plynulosť pohybu. V ideálnom prípade sa pozorovateľovi javí celá jazda plynulá a bez jedinej zmeny rýchlosti, hlavne v zákrutách. Auto nesmie v drifte spomaľovať a tak ako do zákruty vojde, malo by ju aj opustiť. Dobrzďovanie v zákrute driftom je jedným z nešvarov, ktorých sa dopúšťajú aj skúsení drifteri. Nastáva vtedy, ak sa po rovinke, či predošlom výjazde nechajú uniesť a v snahe vzdialiť / priblížiť sa súperovi zrýchlia neúmerne. Dobrzdenie na ABSkách pred zákrutou temer nie je možné a bolo by jasne vidno, preto sa to nerobí. Myslíte si ale, že keď dobrzdíte až v zákrute, rozhodca si to nevšimne? Omyl, bude to vidieť na Vašom uhle prejazdu! Preto platí heslo: Kto brzdí, prehráva. ( Copyright Dodo )
A blížime sa k finále. Celé A-čko stojí nachystané na záverečné súboje. Prví páni na holenie, Shadow vs. Cigi. Shadow ako víťaz kvalifikácie mal úlohu papierového favorita a bez väčších ťažkostí ju aj obhájil, aj keď mi nedá nepoznamenať, že obaja pretekári sa dopúšťali rovnakej chyby v prestrelovaní driftu v zákrutách. Nasledujúci súboj Lukyho so Šalátom bol v Lukyho réžií, aj keď v štýle prejazdu a plynulosti mal možno občas Šalát navrch. Tomu to ale nepomohlo a vypomstilo sa mu opravovanie Lukyho podvozku v kvalifikácii (za dobrotu, na žobrotu :-D ).
To už ale na trati kraľovali iní. Priam bratovražendý súboj rýchleho Tibora a jedného z posledných skutočných klasických hrdinov Driftu, Joxa a jeho nestarnúcej TT-01. Rozhodcovia ale mali v oku to čo mali mať a tým bolo hodnotenie driftu ako takého a nie iba rýchlosti. Jox dokázal krotiť vášne svojej TT-čky lepšie, ale to nie je zas nič prekvapujúce, brutálny výkon TT-čky by skrotil každý. Jox tak postúpil do semifinále. Posledným základným súbojom bol Marcel proti Piranhovi. Marcel ale sústrediac svoju pozornosť na farebnú doštičku z dreva sa nevenoval svojej jazde dokonalo a nechal Piranhu užiť si svoj ďalší úspech vo forme postupu do semifinále.