Jazda v snehu prípadne na ľade je zábava, ale len dovtedy, kým sa nezačne dymiť z regulátora, prípadne neodíde prijímač. Preto odporúčame použivať kryt elektroniky, plus vodotesne zabaliť prijímač.
+ EDIT: Citácia p. Salata ohľadne odporúčania jazdy v snehu.
Bláznenie v snehu. Odveci nie je mať aj vodotesný fotoaparát. :)
Skoky máme predsa radi, vhodné je dopadať do snehu a nie na ľad. Plasty su v takej zime náchylnejšie na zlomenie.
Vhodné sú aj pneumatiky s mäkkou zmesou, mne sa osvedčili terénne pneumatiky Ripmax.
Po odňatí karosérie nás čaká kopa snehu. Na kryte sa sneh topí, vďaka teplu z motora.
Pod krytom čisto a hlavne sucho. Dá sa aj všimnúť vodotesne zabalený prijímač - hnedá izolačka, regulátor mal všetky otvory a spoje zalepené tavnou pištoľou. Určite model po vysušení skontrolovať, a namazať guličkové ložiská, prípadne iné mechanické súčasti podľa potreby.
Na zaver sme vypátrali vyjadrenie p. Salata ohľadne jazdy v snehu, nech sa páči citujem:
"
- pouzite bordelkryt, alebo nieco ine co zabrani pristupu snehu na elektroniku. (ak mate, samozrejme)
- zalepte vsetky otvory vo vani, v tej zime sa vam aj tam nebude motor a baterka prehrievat
- na prijmaci izolepou, alebo powertape-om, zakryte otvory vedla kablov (ak mate 3 a viac kanalovy prijmac), oblepte aj spoj hornej a dolnej casti krabicky prijmaca
- ak nemate vodotesny regulator, rovnako oblepte aj jeho, maximalne ako viete
- pozor na spinace! Vypinac je zdrojom vacsiny poruch ked auto nechce jazdit. PReto, dajte ho cely do balonika, alebo ineho sacku (prezervativu ), aby do neho nenatiekla voda. Zapnut ho budete vediet aj ked bude v sacku.
- pred jazdenim si dobre prestreknite loziska olejom, alebo vazelinou. Predsa len, voda nie je najlepsi priatel kovovych lozisk ked sa budu zahrievat, roztopeny sneh vam ich preplachne ako stredoslovak osamotenu flasu borovicky.
- baterky, pokial nie su v aute, drzte v teple. Sportova taska, kufrik ci nieco ine a tam v tricku baterka to vyriesi.
- odmontujte, alebo odpojte ventilatory na chladicoch! Sneh vam ich aj tak zapcha a verte neverte, chladenie v tej kose potrebovat nebudete, skor by sa vam zisiel ohrev
" - pouzite bordelkryt, alebo nieco ine co zabrani pristupu snehu na elektroniku. (ak mate, samozrejme)
- zalepte vsetky otvory vo vani, v tej zime sa vam aj tam nebude motor a baterka prehrievat
- na prijmaci izolepou, alebo powertape-om, zakryte otvory vedla kablov (ak mate 3 a viac kanalovy prijmac), oblepte aj spoj hornej a dolnej casti krabicky prijmaca
- ak nemate vodotesny regulator, rovnako oblepte aj jeho, maximalne ako viete
- pozor na spinace! Vypinac je zdrojom vacsiny poruch ked auto nechce jazdit. PReto, dajte ho cely do balonika, alebo ineho sacku (prezervativu ), aby do neho nenatiekla voda. Zapnut ho budete vediet aj ked bude v sacku.
- pred jazdenim si dobre prestreknite loziska olejom, alebo vazelinou. Predsa len, voda nie je najlepsi priatel kovovych lozisk ked sa budu zahrievat, roztopeny sneh vam ich preplachne ako stredoslovak osamotenu flasu borovicky.
- baterky, pokial nie su v aute, drzte v teple. Sportova taska, kufrik ci nieco ine a tam v tricku baterka to vyriesi.
- odmontujte, alebo odpojte ventilatory na chladicoch! Sneh vam ich aj tak zapcha a verte neverte, chladenie v tej kose potrebovat nebudete, skor by sa vam zisiel ohrev
A tu máme ešte porovnanie majstra RC fachu pána predsedu Salata ako model podľa jeho odporúčaní vyzerá po jazde v snehu. Je zakrytovaý ehm, bielym krycím šalátom - snehom.
PS: Salat odpusti... :)